Case

Van ROAS 0,4 naar 6,6 in 3 maanden tijd voor Haarshop

Door de inzet van Facebook Ads en Content Creatie

User Generated Content via Facebook Ads zorgt voor ROAS 6,5+

Facebook Ads
Content Creatie
Dit merk adverteerde zelf al een aantal maanden via Facebook maar haalde niet de resultaten die ze voor ogen hadden. Na aan de slag te gaan met Vos Marketing draaien ze nu een nette ROAS van 6,5+

Plan van aanpak

Op het moment van starten was er nog geen sterke basis met Facebook Ads. Dat lag hem vooral in de content die gebruikt werd. Veel standaard product foto's die de klant niet konden inspireren. Dat was ook terug te zien in de hoge Cost per Click (CPC). 

Door meer in te zetten op User Generated Content (UGC) en de advertentie teksten te herschrijven lukte het om de CPC te verlagen en de omzet te verhogen. 

Daarnaast is de account structuur compleet omgegooid en krijgen potentiele klanten nu de juiste boodschap op het juiste moment.

De cijfers liegen niet

3
Maanden aan de slag
15x
Omzet stijging
6,5
Return on Ad Spend

De resultaten

Binnen 3 maanden tijd is Facebook van een kanaal dat alleen maar geld kost, omgetoverd naar een kanaal dat structureel geld oplevert. 

Voor onze samenwerking investeerde Haarshop zo'n €7.000 per maand in ads met €3.000 omzet terug. Na 3 maanden levert dezelfde €7.000 nu bijna €50.000 euro op. Een prachtig resultaat dus voor dit merk!

Ben je benieuwd wat er te winnen valt op jouw advertenties? Plan dan een adviesgesprek in waarin je gratis advies ontvangt om jouw ecommerce merk te helpen met groeien. 

 

Klaar voor groei?

Klik op de knop hieronder en neem contact op!
crossmenu